Vyproštění, aneb poctivá akční nálož v karanténě (RECENZE)

24.04.2020

Kina pláčou, ale streamovací služby slaví. V dobách, kdy se ke stříbrnému plátnu nikdo nedostane, větší množství lidí sáhne do peněženky a zaplatí si třeba Netflix nebo HBO Go. A to, že "televizní tvorba" už dávno není nízkorozpočtovou legrací na jedno použití potvrzuje dnes právě Netflix. Ten právě vypustil do světa Vyproštění (Extraction) s Chrisem Hemswrothem v hlavní roli. A hned na začátek musíme říct, že boduje na prakticky všech frontách.

Každého na první pohled uchvátí akční scény, které jsou mnohdy točeny na jeden záběr. O to větším překvapením je, že to Sigel všechno zvládá ruční kamerou. Nehledě na to, jestli zrovna probíháte rušnými ulicemi Dháky nebo se nacházíte uprostřed vymazlené automobilové honičky. Pokud jsou mé informace pravdivé, tak se jeden ze členů štábu dokonce nechal připoutat na kapotu auta, aby všechny záběry byly ještě realističtější. Film má navíc skvěle "nažloutlý a nehostinný" vizuál, který jednotlivým lokacím přidává na autentičnosti.

Stejné je to i s akčními scénami. Krev díky vyššímu R-ratingu nechybí a většina soubojů je pěkně tělo na tělo. Postavy se navíc nebojí používat k demonstraci své síly brutální a metody, a nakonec dojde i na doslovné přenesení jména Rake (pokud neholdujete angličtině, scénáristé vám to v průběhu vysvětlí).

Hlavně v závěru sice trpí několika typicky žánrovými přešlapy (trocha patosu a kapka nelogičnosti), ale to vám ve finále zase tolik nevadí. Dá se totiž říct, že neexistuje moc podobných filmů, které by se něčemu takovému vyhnuly. Paradoxem však zůstává, že i když tvůrci moc nezdržují a jdou rovnou k věci, zřejmě bych si to celé dokázal představit o 10-15 minut kratší (nebraly mě hlavně scény s Davidem Harbourem - i když mají pro vykreslení chování postav velký význam).

Chris Hemsworth je tradičně skvělý a člověk by ocenil, kdyby místo paskvilů jako Bitva u Midway chodily do kin podobné snímky. Jako třešnička na dortu je na konci úžasná Farahani, která vás přesvědčí, že tam nebyla jen tak na okrasu.

Do dokonalosti tomu něco málo chybí, ale i tak můžu mluvit o takřka maximální spokojenost. Pokud máte podobné akční filmy rádi, budete určitě spokojeni.

Hodnocení: 80%

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky