Ježek Sonic a jeho vražedné tempo (RECENZE)

23.02.2020

Pamatujete si na první ukázku Sonica, jehož očička tenkrát vypadala jako po několika denním drogovém "rauši"? Já ano a patrně na to ani nikdy nezapomenu... První verze nadpozemsky rychlého "ježka" byla naprosto odpudivá a zcela oprávněně zdvihla vlnu fanouškovské nevole a znechucení. Tvůrcům naštěstí došlo, že tudy cesta nevede, a rozhodli se problém řešit. I díky tomu nakonec nevadí, že je samotný film nijak neurážející a možná mírně nadprůměrnou podívanou. Kouká se na něj totiž celkem dobře a pokud nečekáváte nic světoborného, slušně se pobavíte.

Příběh je vlastně taková jednoduchá "hobití cesta tam, a zase zpátky". Na nic si nehraje, a stojí hlavně na mírně dětinském humoru, na který buď přistoupíte, nebo ne. V tomto ohledu má tak dost společného s Harley Quinn, kterou však Sonic "pře-sprintoval" v tržbách i pozitivních reakcích publika.

Hlavní pozornost na sebe ale strhává Jim Carrey, který ztvárnil roli "Doktora Robotnika", jinak známého jako Eggmana. Jeho herecký výkon je podobný Masce a Jim se opět vyžívá v excentrickém chování své postavy. Ta se vyznačuje přehnanou mimikou, podivnými pohyby těla a celkově hodně šílenou gestikulací. V českém dabingu ho navíc ztvárnil Bohdan Tůma, který už se na Carreyho projev dokonale adaptoval. Má s ním zkušenosti například z filmů "Maska", "Yes Man" nebo "Božský Bruce". Pokud jste z Prahy a máte raději originální znění, můžete vyrazit do Cinema City Slovanský dům, kde Sonica promítají anglicky (bez titulků).

Milovníky původní hry pak potěší velké množství videoherních odkazů, kterými se tady opravdu nešetřilo. První půlku filmu mě tak neuvěřitelně otravovala jen dost podivná hudba. Nejde mi o samotné herní motivy, ale o "výplňovku", která doslova ničila každou méně akční pasáž. Myslím si, že má Junkie XL poměrně zajímavou tvorbu, ale tady šlápl docela vedle.

Pokud máte děti, nebo jste prostě jen fanoušky modrého ježka, určitě využijte možnost a kino navštivte. Užijete si hodinu a půl slušné zábavy, která zdatně sekunduje loňskému hernímu snímku: Detective Pikachu.

Hodnocení: 60%

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky