Hoši od Bobří řeky - Audiokniha (doplnění knižní recenze)

06.10.2020

Zde je hodnocení poměrně stručnější a jasnější, než tomu bylo při knižním zpracování.

Přednes Jana Meduny je věc, na kterou jsem si já osobně zvykal poměrně dlouho. Po celý čas je spíše monotónní, nijak nedramatizuje ani v situacích, kdy se to hodí a celkově i přijde, že p. Meduna knihu nikdy dříve nečetl a chybí zde jakékoliv podprahové emoce.

Na druhé straně, lze si za jeho hlasem představit (částečně) Rikitana, tedy aspoň ty pasáže, kdy čte jeho slova. Jsou o něco více uvěřitelné a lépe se dají prožít a představit. Stejně tak asi nemůžeme chtít po takto naivním příběhu, aby byl čten Shakespearovským stylem, takže si na to po čase dá zvyknout a naopak klidný, příjemný a jednolitý Medunův hlas je nejspíše tím, co dokáže vašeho potomka připoutat na několik hodin k poslechu.

Mnohem lépe je na tom hudba Jiřího Procházky, která skvěle doplňuje atmosféru, sem tam se prolíná s hlasem vypravěče a co je nejdůležitější, je skvělou náhradou za ilustrace, které samozřejmě v audio verzi chybí. Abych pravdu řekl, tak je to právě hudba, která mi k příběhu sedne o něco víc, než obrazy Ester Kuchynkové ke knize.

A ještě drobnost na závěr. CD je celé zelené, což mě navrací zpět ke knize. Toto zvláštní zaujetí jednou části příběhu a i zde ho beru jako zcela úplně zbytečný detail. Na CD by se mi líbila více kupř. grafika Sluneční zátoky, bobřího totemu anebo čehokoliv jiného, co není jen zelené. Velmi diskutabilní věcí je taktéž vůbec výroba CD verze a celkem obdivuji Albatros, že byl ochoten jít do rizika, které je v současnosti s výrobou a prodejem CD nosičů spojeno. Přeci jen, digitální verze je dnes zcela běžně přijímanou a stále oblíbenější náhradou za fyzické kopie, ale budiž. Ještě pořád existují lidé, kteří rádi sbírají i tyto formáty, byť je stále těžší vlastnit zařízení, na kterých se dají přehrávat.

Celkové hodnocení audio verze je za mě velmi pěkných 80 %, což je skvělý start a je vidno, že i zde se Albatros snaží oslovit skutečně nové čtenáře/posluchače, což se aspoň v tomto případě určitě podaří.

Recenzi knižní verze naleznete ZDE.

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky